Op zoek naar een trendwatcher?

8 augustus 2019

Posted in Bedrijven en Bedrijfsleven

Als bedrijf is het heel belangrijk om in te spelen op de wensen van de consument, zeker als je producten produceert zoals levensmiddelen, kleding of accessoires. Weten waar de consument op zit te wachten is dan ook super belangrijk. Het werk van een trendwatcher is gericht op het zo gedetailleerd mogelijk voorspellen van trends en consumentenbehoeften op allerlei gebieden. Iedere trendwatcher heeft zo zijn eigen werkgebied en specialisatie. Jesse van Doren bijvoorbeeld, richt zich met zijn trendvoorspellingen vooral op voeding en technologie. Dit zijn zaken waar hij zelf veel verstand van heeft en waar hij het meeste plezier uithaalt om ze tot op de bodem uit te zoeken. Je kunt hem inhuren als bedrijf om je te helpen bij het ontwikkelen van een nieuw product, of bijvoorbeeld voor een verpakking of andere zaken die te maken hebben met de wensen van de consument. Wat Jesse van Doren voornamelijk doet is observeren. Hij kijkt met een open blik naar de wereld en ziet wat er gebeurt, maar niet op de manier waarop wij dat doen. Jesse is in staat om de kleinste signalen en gebeurtenissen om te zetten naar trendvoorspellingen op allerlei gebieden, en daar kun je als producent slim gebruik van maken. Weten wat de consument wil of verwacht is immers precies wat je nodig hebt om een nieuw product of dienst te ontwikkelen. Precies datgene maken waar de consument op zit te wachten betekent succes, en succes betekent geld verdienen! Een trendwatcher inhuren verdient zichzelf dus automatisch terug!

Wat doet een trendwatcher?

Over het algemeen kun je stellen dat een trendwatcher in staat is om allerlei ontwikkelingen en (zelfs hele kleine) signalen vanuit de maatschappij om te zetten naar trendvoorspellingen. Dit kan op allerlei gebieden zijn, maar Jesse van Doren doet dit voornamelijk op het gebied van voeding en technologie. Hij houdt bepaalde ontwikkelingen goed in de gaten en geeft vanuit zijn specialisatie aan wat dit betekent voor de nabije of verre toekomst. Dit klinkt heel abstract maar een trendwatcher kan je van zeer concrete beelden en tips voorzien, omdat hij gespecialiseerd is in het observeren van verlangens onder consumenten.

Hoe kun je Jesse van Doren inhuren?

  • Als spreker tijdens bijvoorbeeld een personeelsdag of congres.
  • Als expert tijdens een inspiratiesessie.
  • Als hulp bij het ontwikkelen van een nieuw product of nieuwe dienst.

Zoals je ziet is het werk van een trendwatcher vrij breed. Jesse wil jou en je werknemers vooral inspireren en een inkijkje geven in hoe consumenten denken. Dit is super interessant omdat de meeste ondernemers vooral focussen op wat er nu speelt, wat er op dit moment gaande is, en hierop inspelen. Maar weten wat de nabije en zelfs verre toekomst brengt is de sleutel tot succes, omdat je daardoor simpelweg je bedrijf kunt bijsturen op precies datgene wat de consument wil. Daarom is het werk van een trendwatcher zo belangrijk en waardevol. Met behulp van Jesse krijg je een helder beeld van waar we met zijn allen naartoe gaan op het gebied van consumentengedrag, en dit kan een waardevolle boost zijn voor jouw bedrijf!

https://www.jessevandoren.com/

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn